Η εξέλιξη της μουσικής στην Ελλάδα έχει κολλήσει στη δεκαετία του 1920. Τότε ήταν που διαδόθηκαν στις μεγάλες ελλαδικές μάζες το ζεϊμπέκικο και το τσιφτετέλι και εκεί τελείωσαν όλα.
Όχι ότι έχω τίποτα με τα συγκεκριμένα είδη. Έχουν και αυτά το δικό τους χώρο στο χάρτη της παγκόσμιας φολκλορικής μουσικής. Ως εκεί όμως. Το τσιφτετέλι και τα άλλα σχετικά ανατολίτικα, έχουν δείξει από καιρό ότι έχουν πάψει να εξελίσσονται –στην Ελλάδα τουλάχιστον-. Όλα ακολουθούν δυο- τρεις συγκεκριμένες φόρμες που εφευρέθηκαν κάποιες δεκαετίες πιο πριν και από τότε ο ένας κλέβει τον άλλο. Τότε τι είναι αυτό που προσελκύει τον κόσμο; Σημαντικό ρόλο παίζουν και οι στίχοι.. Ο νταλκάς, ο έρωτας μέχρι αυτοκτονίας και άλλα τέτοια έντονα που όλοι, σε κάποιες φάσεις τις ζωής έχουμε θεωρήσει ότι μας εκφράζουν και έχουμε ξεσαλώσει, σε συνδυασμό με ήδη εμπεδωμένες αλλά πετυχημένες μελωδίες εγγυώνται σίγουρα σουξέ.
Σουξέ που τώρα πια δεν κάνουν τις πωλήσεις των εκατομμυρίων που έκαναν άλλοτε αλλά αρκετές ώστε να εξασφαλίζουν την επιβίωση τους. Τα μπικικίνια βγαίνουν οπότε ποιος νοιάζεται για τέχνη… Τα συγκεκριμένο φαινόμενο λέγεται και αρπαχτή. Τα ονομάζουν σκυλάδικα αλλά αυτό δεν φαίνεται να πολυνοιάζει τους περισσότερους από τους δημιουργούς τους μιας και ακόμα το χρήμα ρέει.
Από τη άλλη βέβαια έχουμε και το λεγόμενο ‘’έντεχνο’’. Αυτό δεν είναι ένα συγκεκριμένο είδος μουσικής, απλά εδώ συγκαταλέγονται όλα τα υπόλοιπα. Περισσότερο με φολκλορικό-ροκ βέβαια μοιάζει η μουσική του βέβαια αλλά όσο ναναι είναι κάτι το διαφορετικό…
Η λύση μπορεί να έρθει μόνο μέσα από τις δισκογραφικές εταιρείες και ότι άλλο αυτές συμπαρασύρουν – κανάλια, ραδιοσταθμούς -. Ήδη τα κέρδη από τα λαϊκοπόπ κομμάτια μένουν στάσιμα όμως γιατί δεν γίνονται επενδύσεις σε πιο σύγχρονα είδη μουσικής;
O μουσικός ‘πνευματικός ηγέτης’’ μας, η Τουρκία, με τα ανοίγματα που κάνει στη δυτική μουσική κουλτούρα συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των Ευρωπαίων όταν η νέα μόδα στην Ελλάδα είναι ο χορός της κοιλιάς. Πραγματική ξεφτίλα.
3 σχόλια:
ela twra pater mou, mh mou peis oti de sou aresi otan xoreuoun ta gomenakia sta trapezia ala tourka...
σύ είπας...
Ntropi sas! Re magkes, einai dinaton na milame gia xeftila sta mousika dromena, ti stigmi pou iparxoun athanatoi stixoi opos:
"Den peirazei pou irthe periodos/
iparxei k alli diodos"! Hmarton..
Δημοσίευση σχολίου