Παρασκευή 20 Ιουλίου 2007

Προσφορές για φτωχούς

Το σύστημα με τις εκπτώσεις δεν μπορώ να καταλάβω ποιον εξυπηρετεί πλέον. Εντάξει είναι καλή σαν παράδοση όπως και το ξαφνικό μπάσιμο στα μαγαζιά από τον κόσμο που ψάχνει ευκαιρίες αλλά…
Τις εκπτώσεις σήμερα κρατάνε δύο πράγματα: α) ο φόβος των μικρο-εμπόρων που πιστεύουν ότι έτσι συγκρατούν τα κάθε είδους μεγαθήρια της αγοράς από το να κάνουν συνεχώς εκπτώσεις και να τους πάρουν την πελατεία και β) η ανάγκη που έχουν όλοι οι μαγαζάτορες να ξεφορτωθούν περισσεύματα που διαφορετικά θα χάριζαν, σε καλές τιμές. Στο τελευταίο βοηθά και το σχετικό promotion που γίνεται στο σύστημα των εκπτώσεων από όλους τους εμπλεκόμενους.
Για το πρώτο μάλλον τώρα πια, όλοι το’χουν καταλάβει ότι τα κάθε είδους πολυκαταστήματα δεν χρειάζεται να διαφημίσουν εκπτώσεις για να προσελκύσουν το ευρύ καταναλωτικό κοινό. Οι λόγοι που ο κόσμος προτιμά να ψωνίζει σε αυτά είναι το ευχάριστο περιβάλλον που δημιουργούν στον πελάτη και η τεράστια ποικιλία των εμπορευμάτων τους. Σε αυτά η τιμή είναι μια αναγκαία συνέπεια. Αυτός που πουλάει περισσότερα έχει τη δυνατότητα να πουλάει και φθηνότερα. Όλοι το ξέρουν. Υπάρχουν βέβαια και οι εξαιρέσεις αλλά αυτό σε καμία περίπτωση δεν καταρρίπτει τον κανόνα.

Αντίθετα το φαινόμενο του ‘’εκπτώσεις -50%’’ εγώ το έχω παρατηρήσει κυρίως σε μπουτίκ και γενικά σε ανεξάρτητους εμπόρους. Λογικό. Ο καθένας είναι ελεύθερος να πράξει ο,τιδήποτε ελπίζει θα του αυξήσει την πελατεία και η προβολή των μειωμένων τιμών είναι ένας τρόπος. Αυτό άλλωστε είναι και το μεγάλο πλεονέκτημα των εμπόρων. Η ευελιξία. Να μπορούν να αλλάζουν την στρατηγική τους ανα πάσα στιγμή για την προσέλκυση του κοινού, κάτι στο οποίο οι μεγάλες αλυσίδες εμπορικών καταστημάτων δεν μπορούν να ακολουθήσουν με την ίδια ταχύτητα.

Μόνο λοιπόν όταν ελευθερωθεί το σύστημα των εκπτώσεων δίνεται πραγματικά η δυνατότητα στους μικρούς εμπόρους να αναπτύσσουν το δικό τους πρόγραμμα προσφορών, έτσι όπως βολεύει αυτούς. Οι καθορισμένες αυστηρά εντός χρονικών πλαισίων εκπτώσεις δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να τους τοποθετούν ψυχρά δίπλα στους μεγάλους τους ανταγωνιστές, υποχρεώνοντας τους να αγωνιστούν από μειονεκτική θέση για ένα κοινό που ήδη έχει κάνει την επιλογή του μεταξύ των δύο.

1 σχόλιο:

dxt είπε...

ΝΑΙ! ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΥΤΟΙ... ΚΑΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ...
http://dxt-dreams.blogspot.com/